Filosofia Pilot

Masao Wada şi Ryosuke Namiki au fondat compania Pilot în anul 1918. Încă de atunci, au decis ca afacerea lor să fie guvernată de cinci principii de bază:

Sansha Teiritsu

1/ Sansha Teiritsu – Cele trei forţe în echilibru

Vasul chinezesc cu trei picioare este folosit pentru a reprezenta echilibrul în afaceri. Fiecare picior reprezintă una dintre cele trei părţi dintr-o relaţie comercială: producătorul, distribuitorul şi consumatorul. Dacă unul dintre cele trei picioare este mai scurt sau mai lung decât celelalte două, vasul devine instabil. Dacă una dintre cele trei părţi pierde sau câştigă mai mult decât celelalte două, afacerea nu va evolua normal şi nu se va dezvolta pe termen lung.

2/ Ukiwa Seishin – Împreună la bine şi la rău

Ukiwa Seishin

Împreună la bine şi la rău sau principiul solidarităţii este simbolizat de un colac de salvare, care este aruncat în apă atunci când este nevoie.

Când producătorul, distribuitorul şi consumatorul acţionează solidar, este posibil să împartă bucuriile şi tristeţile în drumul lor spre atingerea obiectivelor comune.

3/ Nankan Toppa – Depăşirea dificultăţilor

Nankan Toppa

Acest principiu este ilustrat de comportamentul marinarilor atunci când vor să depăşească dificultăţile:

  • Căpitanul îşi antrenează în permanenţă echipajul pentru a face faţă situaţiilor de urgenţă şi nu pierde din vedere posibilitatea apariţiei unui dezastru => pregătire.
  • Întregul echipaj face eforturi supraomeneşti, respectă ordinele şi îşi îndeplineşte sarcinile fără să se gândească la propria persoană => reacţie.

Acest lucru trebuie adaptat la managementul companiei pentru a obține cele mai bune rezultate.

4/ Ichinichi Ishiin – Pas cu pas

Ichinichi Ishiin

În lumea marinarilor, pilotul este ghid şi lider. Astfel, dacă pilotul înaintează constant, pas cu pas, barca lui va fi în final cea mai rapidă. Acest principiu este un simbol al proverbului “încet, dar sigur”...

Prin urmare, trebuie să facem eforturi zilnic pentru a ne asigura că suntem cea mai bună companie. Cu această filozofie, Masao Wada a denumit primul produs al companiei "PILOT". Fără eforturi de îmbunătățire, chiar și liderii pot eșua.

5/ Sishei Shinken – Asumare responsabilă

Nimic nu este imposibil dacă ne asigurăm resursele necesare. Oricât de interesantă este o idee, dacă abordarea nu este responsabilă şi serioasă, nu vom avea succes. Pilot aplică acest principiu în cercetare, dezvoltare, producţie şi marketing.